Ghid pentru confirmarea sau modificarea rețetelor primite de la utilizatori

Una din functionalitatile importante oferite de platforma Optimerix este posibilitatea pacienților de a rezerva rețete electronice. 

Pacientii, utilizatori ai aplicației mobile Optimerix, pot scana codul 2D de pe o reteța electronică, alege o listă de medicamente din variantele propuse de aplicație, și trimite reteta spre rezervare la una din farmaciile din apropierea sa. Farmacia poate confirma rețeta trimisă de pacient sau poate oferi alte variante de medicamente și prețuri ca și opțiune. Folosind această funcționalitate, pacienții pot găsi mai ușor medicamentele necesare, nemaifiind nevoie să meargă din farmacie în farmacie, iar farmacia primește noi pacienți.

Dacă nu ai un cont, urmează pașii pentru autentificare descriși în pagina următoare:  Ghid pentru crearea unui cont pentru farmacie sau lanț de farmacii pe platforma. Ulterior, parcurge și efectuează ghidul pentru adăugarea unei farmacii în aplicație.

La primirea unei rețele primești o notificare pe adresa de email având la dispoziție 30 de minute pentru confirmarea acesteia. Rețeta poate fi accesată direct din cadrul e-mailului.

Înainte de confirmare sau respingere se pot modifica medicamentele prin selectarea altei substanțe active, valoarea de plată și valoarea compensată. Calculația initială este facută de platformă în baza listei CNAS. Puteți să introduceți propriile prețuri sau softul dvs de farmacie poate face acest lucru automat.

reteta_in curs de confirmare.png

Ecranul de editare al medicamentului:

alternativa_medicament.png

Pentru confirmare apasă butonului “Confirma”. Statusul se va modifica din “Necesita confirmată” în “Confirmată”. O data reteta confirmata, pacientul este notificat ca are la dispoziție 24 ore pentru ridicarea rețetei. Recomandăm farmaciilor să aibă un flux intern, prin care aceste medicamente sunt rezervate pacientului care a trimis reteta.

Dacă refuzi rețeta, prin apăsarea butonului Respinge, pacientul primește o notificare ca nu ați avut cum sa îi acceptați rezervarea iar pacientul are posibilitatea să trimită rețeta la o altă farmacie.

Este important de menționat ca un pacient poate trimite rețeta la o singură farmacie pentru rezervare și doar la expirarea timpului pentru confirmare, sau dacă farmacia a respins rezervarea, pacientul poate trimite atunci rețeta la o alta farmacie. Dorim astfel sa prevenim situațiile în care un pacient are rezervată rețeta în mai multe farmacii.

Pentru a vedea statusul rețetelor urmează următorii pași:

1. Accesează contul: https://partener.optimerix.ro/login 

2. Alege farmacia din lista de farmacii adăugate: 

lista_farmacii.png

 

3. Din meniul aflat în partea superioară a ecranului alege opțiunea Retete

lista_retete.png

Dacă doriți ca o anumită farmacie introdusă sa nu poată primi rețete electronice, poți să modifici această opțiune accesând setările farmaciei și debifând opțiunea "Permite rețete".

Platforma ține cont de programul introdus pentru o farmacie, și nu permite trimiterea rețetei dacă farmacia nu mai are program sau sunt mai puțin de 30 minute până la ora de închidere.

Dacă întâmpini probleme sau ai sugestii de îmbunătățire a funcționalității, te rugăm să ne scrii folosind formularul de contact.

 

Ghid pentru confirmarea sau modificarea rețetelor primite de la utilizatori